بعضی روزا واقعا از بچه داری کم میارم .

آرزو میکنم که کاش نبود کاش به وجود نمیاوردمش .

کارایی که میکنه لجبازی هاش واقعا به ستوه میارتم .

بچه از همون روزی که نطفه اش بسته میشه دردسراش شروع میشه و تا زمانی که اون سنگ لحد رو بزارن روت تو قبر همچنان اسیرشی .

من که یه همچین غلطی رو کردم و اعتراف میکنم که گوه خوردم .

ولی واقعا  درک‌ نمیکنم چرا یه سری ها با کلی هزینه ، کلی گریه زاری ، نذر و نیاز به درگاه الهی ، میخوان بچه دار بشن ! 

 که چی بشه مثلا .

یکی دیگه خلق کنی که بیاد آرامش و آسایش و کارِتو ، علایقتو ، هیکلتو‌، مهمتر از همه روانت و کلا به گا بده .که چی ؟! 

 

اخر سرم بعد این همه مصیبت یا میشی مامان بده ، یا کافی نیستی ، یا داری کم میزاری ، یا همه چی تقصیرِ ننه هست .

 

این حرفارو فقط اینجا میزنم 

جایی دیگه بزنم به جرم نامادری بودن سنگساره کلامی م میکنن.

 از این که میبینم  دو سال دیگه مدرسه داره 

دردسرای یادگیری بشین بالاسرش درس بخونه ، نخونه، بعدش بلوغش بعدش تو روم‌ ایستادن هاش ، بعدش سیخ شدن دولش ، بعدش امروز عاشق شدن فردا فارغ شدن هاش ، 

وواای خدا من نمیکشم‌ واقعا:( 

میخوام چیکار کنمش نمیدونم. 

خسته ام خسته ..


نظرات 18 + ارسال نظر
مهدیه یکشنبه 19 فروردین 1403 ساعت 15:33

گفتنش به نظرم شجاعته

نسیم شنبه 18 فروردین 1403 ساعت 09:56

کاملااااااااحق داری
منم خیلی وقتا میگم گه خوردم
ولی قانون طبیعت و زندگی فکر میکنم همینه
و اون عشق که فقط و فقط با داشتن بچه تجربه میشه

قوربونتون
دقییقا فقط یه عشق تو دنیا وجود داره اونم مادر به فرزنده

شادی جمعه 17 فروردین 1403 ساعت 21:45 http://Manrabekhan.blogsky.com

:/ منکه نمی فهمم چرا ما باید در انجام تکالیفشون کمکشون کنیم. واقعا چرا؟؟؟
بزار خودش درسش رو بخونه. من عاشق بچه دار شدنم اما بعضی چیزا برام هنوز قابل هضم نیست. مثل همین انجام تکالیف مدرسه بچه توسط والدین. بزارین خودشون انجام بدن حتی شده ناقص و اشتباه. امان از والدین کمالگرا....

می دونی چرا همه چیز برات سخته. چون در یک سیستم اشتباه زندگی می کنیم.
سیستمی که اشتباه هست. فقط فرسوده ت می کنه. مادرها باید از طرف دولت حمایت بشن. پدرها در یک سیستم درست یاد می گیرن، در مقابل فرزنداشون مسئول هستن.
در این سیستم کل بار بزرگ کردن فرزند روی شونه مادر هست. حتی نقش معلم هم انداختن گردن مادر.در مدارس خارجی مشاور هست به کودک و نوجوانها مشاوره میدن. اما باز اینجا همین کار هم گردن مادره.
کلا مادر اینجا مادر اونجا، مادر همه جا

درست مبگی عزیزم

آقای رعد جمعه 17 فروردین 1403 ساعت 15:56 https://iammrthunder.blogsky.com/

سلام
من که اول راه هم نیستم ولی حق میدم و اصلا فکر نمی کنم این چیزهایی که گفتین ناشکری باشه، آدم باید جایی یا پیش کسی احساسات منفی ش رو خالی کنه تا به تنظیمات کارخانه برگرده
امیدوارم شاد و سلامت باشین
فرزندتون هم با تلاش و راهنمایی شما آینده روشنی داشته باشه و برای خودش و دیگران مفید باشه

چه پسره گلی هستی تو رعد جان
دم والدینت گرم واسه تربیتت

طیبه جمعه 17 فروردین 1403 ساعت 15:00

من هر راهی رو رفتم تا بچه دار بشم.اندازه یک آپارتمانی که الان میشینیم هزینه کردم
آخرش بدون هزینه و با لطف خداوند بچه دار شدم و البته بعدشم کلی سختی های زیاد کشیدم که قابل گفتن نیست تو یه ذره کامنت
اما هرگز پشیمان نیستم .البته تو هم عاشقشی ولی گاهی حق داری یه ذره غر بزنی.اشکال نداره
اما اگه راه های منو رفته بودی حتی تو خیالت هم یه ذره غر نمی زدی.
الان هم گل پسر ناهار نمی خوره که استامبولی باشه.ولی با جدیت بهش گفتم باید بخوره .هیچ چیز دیگه حتی بستنی تو فریزر حق نداره بخوره تا غذاشو بخوره
البته زیاااااد غذای بیرون می خرم یا فست فود درست می کنم و می خرم.اما امروز دارم مثلا تنبیه می کنم.

سلامت باشین مادر و فرزند

غ ز ل پنج‌شنبه 16 فروردین 1403 ساعت 18:16 https://life-time.blogsky.com/

واقعا یک وقتایی آدم کم میاره

به بعدش از الان فکر نکن
شاید بعدنهاش راحت تر بگذره
به نظرم اتفاقا برن مدرسه بهتر میشه
یه کم آزادترمیشم

منم گاهی پشیمون میشم اما با یه دیدگاه متفاوت چون از اول عاشق بچه بودم.

امیدمون به مدرسه ست و اون چند ساعت تنهایی:))

تراویس بیکل پنج‌شنبه 16 فروردین 1403 ساعت 18:04 https://travisbickle4.blogsky.com/

بده من پسرت رو،ماهی یک بار هم میارم ببینیش.خیالت هم راحت باشه،روی چشمام میزارم بزرگش میکنم با زنم

پاشو بیا تهران
برا تو اصن

تراویس بیکل پنج‌شنبه 16 فروردین 1403 ساعت 17:29 https://travisbickle4.blogsky.com/

برکت زندگیه

وِلَکَن بابا

فریبا پنج‌شنبه 16 فروردین 1403 ساعت 14:36

حالا اگر این کارها رو نمی کردی چه کار می کردی؟

آتشی برنگ آسمان پنج‌شنبه 16 فروردین 1403 ساعت 14:15 https://atashibrangaseman.blogsky.com


همه رو تجربه میکنم جز اون سیخ شدن د.و.ل.رو::

قره بالا پنج‌شنبه 16 فروردین 1403 ساعت 13:02

فقط میتونم بگم خدا به همه مامان و باباها صبر بده
حتی فکر میکنم بعد مرگم بندگان خدا اسیر بچه هستن
من که هروقت بهش فکر میکنم تمام تن و بدنم میلرزه

آیدا سبزاندیش پنج‌شنبه 16 فروردین 1403 ساعت 12:22 http://sabzandish3000.blogfa.com

ناشکری نکن تو رو خدا ، من مجردم و همش دلم گاهی میخواد ازدواج کنم بچه دار بشم . اگر واقعا اینقدر دردسر داره با همون تنهاییم بسازم بهتره ولی ناشکری نکن خیلی ها بچه های معلول دارند اونها چی بگن.

ایشالا هر وقت بچه دار شدی متوجه میشی اینا ناشکری نیست بلکه مادری بدون فیلتره

سلام پنج‌شنبه 16 فروردین 1403 ساعت 11:14

با درود
به ما که ناشکری نمی آید
شما هم
لطفا شکر گذار ( شکر گزار ) باش
هر کدوم املایی درست است را بگذار

چشم شکر گذار هستم همیشه
ولی غر هم بخشی از مادرانگی هست و اجتناب ناپذیر

هانیه پنج‌شنبه 16 فروردین 1403 ساعت 01:23

صد در صد موافقم
تازه بدترین قسمت داستان اینجاست که وقتی بزرگ میشن برای هر مشکلی که به تراپیست مراجعه کنن یه سر داستان مادر بدبخته

اخ اخ گفتی :(

نسیم پنج‌شنبه 16 فروردین 1403 ساعت 00:39 http://nssmafar.blogfa.com

امان از این دشمنان دوست داشتنی
موافقم باهات حتی در مورد گ ... خوردن

تو که عشقی .مرسی که همیشه پایه غرامی

پونیو پنج‌شنبه 16 فروردین 1403 ساعت 00:23

من از اونام که سالها سختی کشیدم تا خدا بهم لطف کنه و مادر بشم...زندگی مون بدون بچه خیلی کسالت آور بود... تا اینجاش که یه خوشحال خسته و داغونم و من الله توفیق

ایشالا مابقیش رو هم خوشحال باشی

مجید پنج‌شنبه 16 فروردین 1403 ساعت 00:19

باید یاد بگیره دیگه، یاد بده بهش

چشم
:)

مجید چهارشنبه 15 فروردین 1403 ساعت 23:27

زندگی بدون چلنج معنی نداره، الان زندگیت معنی داره. چیزی که کمه اهمیت به خودت هست، به اندازه کافی به خودت اهمیت نمیدی

چلنج نمیخوام‌
این دهن صافیه تا چلنج
دهن صاف کن مگه میزاره اهمیت بدم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد